Αξιολόγηση Σχολικής Ετοιμότητας
"Η παιδική ηλικία δεν είναι ένας αγώνας δρόμου για να δούμε πόσο γρήγορα μπορεί ένα παιδί να διαβάζει, να γράφει και να μετράει. Είναι ένα μικρό παράθυρο χρόνου για να μάθεις και να εξελιχθείς με τον σωστό ρυθμό. Νωρίτερα δεν είναι καλύτερα." - M. Gerber

Η Αξιολόγηση Σχολικής Ετοιμότητας είναι μια εξειδικευμένη διερευνητική διαδικασία πρόληψης και υποστήριξης, που μας παρέχει την δυνατότητα να κατανοήσουμε αν ένα παιδί διαθέτει τις απαραίτητες δεξιότητες, ώστε να πραγματοποιηθεί ομαλά η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό.

Ο Έλεγχος Σχολικής Ετοιμότητας, δεν στοχεύει στην διάγνωση αλλά αφορά την ολιστική αποτύπωση της ετοιμότητας του παιδιού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της Α’ Δημοτικού.    
Κάποιοι από τους βασικούς τομείς που διερευνώνται περιλαμβάνουν:

· Γλωσσικές δεξιότητες (κατανόηση, έκφραση, ακουστική μνήμη)
· Προμαθηματικές δεξιότητες  
· Γνωστικές λειτουργίες (αντίληψη, προσοχή, μνήμη)
· Λεπτή κινητικότητα &  οπτικοκινητικός συντονισμός
· Συναισθηματική & κοινωνική ωριμότητα
· Αυτορρύθμιση και προσαρμογή σε δομημένες συνθήκες

Όλα τα παιδιά πριν από την εγγραφή τους στο σχολείο, όπως προτείνεται και από τις Παιδιατρικές Εταιρείες, είναι σημαντικό να ελέγχονται προληπτικά, με μία  ανιχνευτική δοκιμασία σχολικής ετοιμότητας. Αυτό επιτρέπει τον έγκαιρο εντοπισμό πιθανών αναπτυξιακών και μαθησιακών δυσκολιών αλλά και το μέγεθος  αυτών των δυσκολιών, ώστε να αντιμετωπιστούν και να προετοιμάσουμε το νέο μαθητή καλύτερα.

Ο έλεγχος πραγματοποιείται  μέσα από παιχνίδι, παρατήρηση και αξιοποίηση ανιχνευτικών δοκιμασιών & πρωτοκόλλων, σε  ένα ήρεμο και φιλικό προς τα παιδί περιβάλλον.